تفاوت افغانستان با سایر کشورها در چیست؟
وبلاگ تفریحی پرستوی مهاجر
بهترین وبلاگ تفریحی و سرگرمی مهاجرین افغانی (پرستوی مهاجر)

فرق گردش در کابل و پاریس

در پاریس هر وقت خواستید گردش كنید از موتر پیاده می شوید و در کابل هر وقت خواستید گردش كنید سوار موتر می شوید

فرق محل كار افغانستانیها و امریكایی

مردم امریكا در خانه استراحت می كنند، در اداره كار می كنند و در خیابان تفریح... اما مردم افغانستان در خانه تفریح می كنند، در اداره استراحت و در خیابان كار.

فرق یك نویسنده افغانستانی با یك نویسنده آلمانی

یك نویسنده آلمانی وقتی نوشته هایش چاپ شد معروف می شود و یك نویسنده افغانستانی وقتی جلوی چاپ نوشته هایش گرفته شد معروف می شود..

فرق یك تاجر افغانستانی با یك تاجر عرب

تاجر عرب از وقتی شناخته شد موفق و خوشبخت می شه.... اما تاجر افغانستانی از وقتی شناخته شد ناموفق و بدبخت می شه. ( چون بیشتر دارایی اش را باید برای محافظ و نجات از اختطاف بدهد)

فرق رییس جمهور افغانستان با رییس جمهور آمریکا

رییس جمهور افغانستان از خود هیچ اختیاری ندارد تحت قانون جبر به کار خود ادامه می دهد، اما رییس جمهور آمریکا از جبریون نبود و آنچه دلش می خواهد در افغانستان به انجام می رساند.

فرق پولیس ترافیک افغانستان با جاهای دیگر دنیا

در همه جای دنیا وقتی ترافیك ایجاد بشود سرو كله پولیس پیدا می شود... اما در افغانستان وقتی سرو كله پولیس پیدا می شود ترافیك ایجاد می گردد.

فرق یك آدم موفق در افغانستان با سایر نقاط جهان

در همه جای دنیا وقتی كسی موفق شود همه به او نزدیك می شوند و با او شریك می شوند و به او كمك می كنند ...اما در افغانستان وقتی كسی موفق شود همه از او فاصله می گیرند و رابطه شان را با او قطع می كنند و جلوی كارش را می گیرند.

فرق یك زندانی در افغانستان با یك زندانی در اروپا و امریكا

در اروپا و امریكا وقتی كسی زندانی می شود اعتبارش را از دست می دهد... اما در افغانستان وقتی كسی زندانی می شود اعتبار به دست می آورد و برای آزادیش همگان تلاش می کنند.

فرق یک وکیل پارلمان در افغانستان با وکیلان کشورهای متمدن

در کشورهای متمدن وکیلان از طریق گفتگو و مذاکره، خواسته خود را به طرح مقابل می قبولانند، در مجلس افغانستان اگر کسی با زبان خوش نفهمید، با لنگ کفش و مشت و لگد حالیش می کنند.

فرق صادرات و واردات افغانستان با پاکستان

افغانستان به پاکستان جز کمی خشکبار و محصولات مرغوب خوردنی چیزی صادر نمی کند، اما پاکستان به افغانستان همه چیز صادر می کند به جز محصولات قابل مصرف. البته طالبان، انتحاری کنندگان، گدایان و برخی دولتمردان وارداتی جای خود را دارند.

فرق یک مهاجر افغانستانی در ایران با مهاجر سایر کشورها

مهاجر افغانستانی در ایران از سایر حقوق شهروندی برخوردار است به جز: حق رانندگی، حق کار، حق بیمه، حق تحصیلات عالی و حق زندگی کردن. اما در دیگر کشورها از تمامی این حقوق برخوردار است به جز حق ....

فرق یک طالبان افغانستان با یک طالب عربستانی

یک طالب افغانستانی که بهتر است نامش را مخالف میانه رو بگذاریم، اگر دستگیر و زندانی شود در زندان می پوسد و صدایش را کسی نمی شنود. اما یک طالب تحت الحمایه عربستان اگر پایش به زندان باز شود، رییس شورای صلح شخصا مجبور است برای آزادی وی اقدام نماید.

فرق سیستم اداری افغانستان با سیستم اداری كانادا

سیستم اداری كانادا چون كار مردم را راه می اندازد و به آنها كمك می كند از مردم پول می گیرد.... اما سیستم اداری افغانستان چون جلوی كار مردم را می گیرد از آنها پول می گیرد.

فرق موسیقی در شهرهای افغانستان با موسیقی در جاهای دیگر دنیا

در همه جای دنیا وقتی موسیقی در مكان عمومی پخش می شود صدای آن زیاد می كنند و وقتی در خانه پخش می شود صدای آن را كم می كنند.... اما در ولایات کشور ما وقتی موسیقی در خانه پخش می كنند صدای آن را زیاد می كنند و وقتی در مكان عمومی آن را پخش می كنند صدای آن را كم می كنند

فرق خبرنگار افغان پیپر با خبرنگاران سایر شبکه های خبری

خبرنگاران سایر شبکه های خبری یک خبر دست و پا شکسته تهیه می کنند و کلی ترفیع درجه و افزایش حقوق کسب می کنند، اما خبرنگار افغان پیپر با این همه راست و دروغ، با جان خود بازی می کنند، آخر برج هم خبری از همان معاش بخور و نمیر هم نیست.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : 22 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط علیرضا احمدی
آخرین مطالب